Podpořte respekt​ a empatii ve vaší škole

Zapojte se do ročního projektu Škola solidární.​

Podpořte respekt​ a empatii ve vaší škole

Studující

100 přímo podpořených studujících: Nabídněte studujícím úspěch a podpořte je v aktivním občanství.

Vyučující

18 hodin podpory až 10 vyučujícím: vybavte vyučující prověřenými metodami a získejte přístup k unikátním vzdělávacím nástrojům.

Škola

Staňte se školou, která bude vzorem pro ostatní, staňte se Školou solidární!

Jak pracujeme

Základním principem naší podpory na cestě ke Škole solidární je osvědčený třífázový postup – Ukážeme – Naučíme – Reflektujeme a posilujeme. 

  • Ukážeme – zrealizujeme ve škole praktický workshop pro studující, kterého se účastní i vyučující. Cílem 6-8hodinového workshopu je otevřít ve třídě či škole složitá témata, umožnit studujícím převzít kontrolu nad svými životy a dát jim hlas a moc při realizaci pozitivních změn ve svém okolí. Do aktivity zapojíme 2-3 třídy s možným dopadem na celou školu. 
  • Naučíme – vyučující se zúčastní 8hodinového (nebo 2x 4hodinového) metodického semináře a obdrží mnoho inspirativních zdrojů do výuky: připravené lekce do výuky, přístup do e-learningu Učíme o udržitelném světě, přístup do zivaknihovna.online s 25 unikátními výpověďmi lidí, kteří čelí sociálnímu znevýhodnění, metodiku Akademie Young Caritas. Online či offline školení je možné realizovat až pro 10 vyučujících z jedné školy, kteří tak mají možnost se společně podílet na budování pozitivního klimatu ve škole. 
  • Reflektujeme a posilujeme – Po absolvovaném semináři pomůžeme tak, aby vyučující získané poznatky úspěšně dostali do praxe a obohatili tak rejstřík vzdělávacích strategií.  Mohou také využít následných konzultačních služeb v oblasti školních vzdělávacích programů nebo získat supervizní či mentorskou podporu. Celkem poskytnuté metodické a konzultační podpory je 10 hodin. 

Na závěr proběhne v každé škole autoevaluace pokroku, předání certifikace Školy solidární na následující 2 roky.

Desatero Školy solidární

  1. Studenti získávají a sami vyhledávají informace v tématech sociálního pilíře udržitelného světa, posilují schopnost kritického myšlení a sebepoznání.  
  2. Studenti reflektují nerovnosti a nespravedlnosti ve svém okolí.   
  3. Studenti se podílí na pozitivní změně ve svém okolí v rámci výuky i mimo ni.   
  4. Učitelé se orientují v tématech sociálního pilíře udržitelného světa, znají a aplikují inovativní metodické přístupy ve výuce napříč vzdělávacími oblastmi.    
  5. Učitelé vytváří otevřené a bezpečné prostředí pro rozvoj kritického myšlení a sebepoznání.   
  6. Učitelé motivují studenty k zájmu o své okolí a podporují je k participaci na pozitivních změnách a oceňují jejich úspěchy.  
  7. Vedení školy vyhledává příležitosti pro aktivní participaci studentů a učitelů a podporuje nejrůznější školní iniciativy v oblasti sociálního pilíře udržitelného světa.
  8. Školy spolupracují se sociálními partnery a prostřednictvím aktivní participace studentů pozitivně ovlivňují vlastní komunitu a její okolí.   
  9. Školy reflektují a do svého školního vzdělávacího programu zařazují principy a strategie sociálního pilíře udržitelného světa napříč vzdělávacími oblastmi.   
  10. Školy a zřizovatelé aktivně vytvářejí respektující inkluzivní prostředí, reflektují nerovnosti ve vzdělávání a mají strategie k jejich snižování včetně podpory wellbeingu studentů a zaměstnanců.    
Desatero Školy solidární
Zapojte se!

Zapojte se!

Chcete vědět víc? Dohodněte si s námi nezávaznou schůzku nebo telefonát a rádi vám vše vysvětlíme.

Napište nám!